sociale medier
Indtag målgruppen
Få hjælp til en bred række opgaver såsom:
Budgetrådgivning
Indlægsstrategi
Social media app
Kampagnestyring
Årshjul
Tekst-SEO af opslag
Facebook business konto
Budgetrådgivning
Indlægsstrategi
Social media app
Kampagnestyring
Årshjul
Tekst-SEO af opslag
Facebook business konto
Hvorfor er SoMe vigtigt for virksomheder?
Nu til dags er det ganske usædvanligt, hvis en virksomhed ikke har mindst én social-medieprofil. Det er der en årsag til. Sidste år viste undersøgelser, at 77 procent af danskerne brugte de sociale medier mindst 1 gang i 2018. Denne ene statistik er i sig selv nok grund til, at virksomheder som minimum bør have én social-medieprofil. Hvis du stadigvæk føler dig usikker, kan du kigge på dine konkurrenter. Ifølge Danmarks statistik, har to-tredjedele af virksomhederne mindst én social-medieprofil. Det er tydeligt, at virksomhederne har forstået behovet for tilstedeværelse på disse kanaler. Jo flere kanaler, du har til rådighed, når du skal kommunikere med dine kunder eller potentielle kunder, desto bedre.
Når sociale medier giver adgang til så stor en andel af mulige kunder, har virksomhederne simpelthen ikke råd til at ignorere udviklingen. Det handler i stor stil om at fremvise brand-value og kommunikere virksomhedens identitet. Den teknologiske udvikling har nemlig influeret forbrugeradfærden i en retning som favoriserer tillid og transparenthed hos virksomhederne. Forbrugeren er blevet klogere og baserer i højere grad adfærden på anmeldelser og intuition ift. tillid frem for blot den billigste pris. Derfor er det vigtigt at pleje brandet via. de sociale medier.

Hvad er udbyttet for virksomheder?
I dag bliver befolkningen konstant udsat for annoncering, og det giver forbrugerne en naturlig mistillid til det, de ser. Forbrugere er nemlig mere kritiske overfor annonce-eksponering og ønsker derfor mere information, før de tager en aktion. Den teknologiske udvikling har influeret forbrugeradfærden i en retning som favoriserer tillid og transparenthed hos virksomhederne. Forbrugeren er blevet klogere og baserer i højere grad adfærden på anmeldelser og intuition – heri tillid – frem for blot den billigste pris. Derfor er det vigtigt at pleje brandet via. de sociale medier.
Forbrugerne undersøger på den ene eller den anden måde det produkt, der sælges, før de vælger at foretage et køb. En typisk måde, de undersøger et produkt på, er gennem anmeldelser. Her kommer de sociale medier ind i billedet. Facebook anvendes hyppigt, når forbrugere undersøger produkter og troværdighed og andre parametre; såsom anvendelse, garanti og alternativer. I modsætning til de fleste anmeldelsessider online kan virksomhederne selv styre deres egen side. Denne mulighed gør det nemmere at påvirke kundernes opfattelse af virksomheden i et mere troværdigt og generelt positivt lys. Hvis din virksomhed har mulighed for at påvirke samlingspunktet for jeres kunders informationsindsamling, hvorfor så ikke udnytte det?
Der er lige vilkår for alle – se blot Facebook
Din online tilstedeværelse giver dig muligheden, uanset størrelse, for at fremvise din virksomhed foran potentielle kunder og samtidigt pleje eksisterende kundekontakt, helt gratis. Dette giver mindre virksomheder chancen for at konkurrere på lige fod uden at skulle investere i dyre domme. Tager du en kanal som Facebook, er denne det mest anvendte sociale medie i Danmark. Hele 53 procent af befolkningen mellem 16-89 år bruger det dagligt.
Hvis virksomheden ligeledes vælger at udforske de betalte annonceringsmuligheder på de sociale medier, så er der endnu mere værdi at hente, hvis du opsætter din strategi korrekt naturligvis. Dette gælder indholdsmæssigt såvel som rente teknisk, fordi Facebook, især, er et meget magtfuldt værktøj, hvis du kender dets anvendelsesmuligheder. Fælles for de sociale medier er, at de genererer indtægter gennem salg af data. Dette data indsamles fra vores profiler, som giver annoncører mulighed for at markedsføre produkter, services og brand ud til meget specifikke målgrupper. Derfor prøver de sociale medier at indsamle så meget information om os som muligt.
Med udgangspunkt i Facebook igen, har det nogle af de mest avancerede analytiske værktøjer, der er tilgængelige inden for markedsføring og data-indsamling. Disse værktøjer kan give os, der arbejder med online annoncering et præcist overblik af en gruppe forbrugere og deres beslutningsproces og handlinger, fra at de første gang ser annoncen, til at de foretager et køb på hjemmesiden. Annoncer er blot et eksempel på de måder, der kan anvendes til markedsføring via SoMe-kanaler. Fængende historier og relevant indhold er stadigvæk gode måder, hvorpå du kan skabe interesse for din virksomhed helt gratis.

Typiske SoMe fejl hos virksomheder
Selvom mange virksomheder har haft en social medie profil i lang tid så begår de alligevel fejl som kunne undgås. Fejlene skyldes hovedsageligt en kombination af flere årsager. Der bliver sat for lidt fokus og tid af, hvilket resulterer i sjusk. Det kan ikke understreges nok, men stavefejl og dublicate content virker uprofessionelt og mindsker troværdigheden hos læseren.
En anden fejl er mangel på forståelse af det sociale væremåde. Der er visse uskrevne regler, du skal følge. F.eks. på LinkedIn må du aldrig lave et reklameopslag på din egen side. På LinkedIn, reklamerer virksomheden ved at give følgerne relevant indhold, som de kan læse eller se. På Instagram kan hashtags øge dit antal af følgere, men kun hvis du vælger relevante hashtags og ikke bombarderer dit opslag. Det er også vigtig, at virksomheder ved, hvad der skaber mest interaktion på den enkelte platform.
…og mange glemmer visuel kommunikation og medarbejdertillid.
Videoer er generelt det meste interagerende virkemiddel, men det bliver desværre brugt for lidt. De fleste virksomheder er godt klar over, der skal sættes nogle mål for de sociale medier, men de færreste ved hvordan de opnår dem. Dette skyldes blandt andet, at målene er for vage, eller også fordi deres strategi ikke passer ind.
En stor fejl, mange virksomheder laver, er, at de glemmer vigtigheden af deres medarbejdere udadtil. Enhver medarbejder er en ambassadør for virksomheden, og som en bonus, er de mere troværdige. Virksomheder bør opfordre deres medarbejdere til frivilligt at dele relevante opslag, da deres bekendte har mere tillid til dem. Disse fejltagelser er nogle af de mest almindelige, som virksomheder begår.

Hvorfor er SoMe vigtigt for virksomheder?
Nu til dags er det ganske usædvanligt, hvis en virksomhed ikke har mindst én social-medieprofil. Det er der en årsag til. Sidste år viste undersøgelser, at 77 procent af danskerne brugte de sociale medier mindst 1 gang i 2018. Denne ene statistik er i sig selv nok grund til, at virksomheder som minimum bør have én social-medieprofil. Hvis du stadigvæk føler dig usikker, kan du kigge på dine konkurrenter. Ifølge Danmarks statistik, har to-tredjedele af virksomhederne mindst én social-medieprofil. Det er tydeligt, at virksomhederne har forstået behovet for tilstedeværelse på disse kanaler. Jo flere kanaler, du har til rådighed, når du skal kommunikere med dine kunder eller potentielle kunder, desto bedre.

Når sociale medier giver adgang til så stor en andel af mulige kunder, har virksomhederne simpelthen ikke råd til at ignorere udviklingen. Det handler i stor stil om at fremvise brand-value og kommunikere virksomhedens identitet. Den teknologiske udvikling har nemlig influeret forbrugeradfærden i en retning som favoriserer tillid og transparenthed hos virksomhederne. Forbrugeren er blevet klogere og baserer i højere grad adfærden på anmeldelser og intuition ift. tillid frem for blot den billigste pris. Derfor er det vigtigt at pleje brandet via. de sociale medier.
Hvad er udbyttet for virksomheder?
I dag bliver befolkningen konstant udsat for annoncering, og det giver forbrugerne en naturlig mistillid til det, de ser. Forbrugere er nemlig mere kritiske overfor annonce-eksponering og ønsker derfor mere information, før de tager en aktion. Den teknologiske udvikling har influeret forbrugeradfærden i en retning som favoriserer tillid og transparenthed hos virksomhederne. Forbrugeren er blevet klogere og baserer i højere grad adfærden på anmeldelser og intuition – heri tillid – frem for blot den billigste pris. Derfor er det vigtigt at pleje brandet via. de sociale medier.
Forbrugerne undersøger på den ene eller den anden måde det produkt, der sælges, før de vælger at foretage et køb. En typisk måde, de undersøger et produkt på, er gennem anmeldelser. Her kommer de sociale medier ind i billedet. Facebook anvendes hyppigt, når forbrugere undersøger produkter og troværdighed og andre parametre; såsom anvendelse, garanti og alternativer. I modsætning til de fleste anmeldelsessider online kan virksomhederne selv styre deres egen side. Denne mulighed gør det nemmere at påvirke kundernes opfattelse af virksomheden i et mere troværdigt og generelt positivt lys. Hvis din virksomhed har mulighed for at påvirke samlingspunktet for jeres kunders informationsindsamling, hvorfor så ikke udnytte det?


Der er lige vilkår for alle – se blot Facebook
Din online tilstedeværelse giver dig muligheden, uanset størrelse, for at fremvise din virksomhed foran potentielle kunder og samtidigt pleje eksisterende kundekontakt, helt gratis. Dette giver mindre virksomheder chancen for at konkurrere på lige fod uden at skulle investere i dyre domme. Tager du en kanal som Facebook, er denne det mest anvendte sociale medie i Danmark. Hele 53 procent af befolkningen mellem 16-89 år bruger det dagligt.
Hvis virksomheden ligeledes vælger at udforske de betalte annonceringsmuligheder på de sociale medier, så er der endnu mere værdi at hente, hvis du opsætter din strategi korrekt naturligvis. Dette gælder indholdsmæssigt såvel som rente teknisk, fordi Facebook, især, er et meget magtfuldt værktøj, hvis du kender dets anvendelsesmuligheder. Fælles for de sociale medier er, at de genererer indtægter gennem salg af data. Dette data indsamles fra vores profiler, som giver annoncører mulighed for at markedsføre produkter, services og brand ud til meget specifikke målgrupper. Derfor prøver de sociale medier at indsamle så meget information om os som muligt.
Med udgangspunkt i Facebook igen, har det nogle af de mest avancerede analytiske værktøjer, der er tilgængelige inden for markedsføring og data-indsamling. Disse værktøjer kan give os, der arbejder med online annoncering et præcist overblik af en gruppe forbrugere og deres beslutningsproces og handlinger, fra at de første gang ser annoncen, til at de foretager et køb på hjemmesiden. Annoncer er blot et eksempel på de måder, der kan anvendes til markedsføring via SoMe-kanaler. Fængende historier og relevant indhold er stadigvæk gode måder, hvorpå du kan skabe interesse for din virksomhed helt gratis.
Typiske SoMe fejl hos virksomheder
Selvom mange virksomheder har haft en social medie profil i lang tid så begår de alligevel fejl som kunne undgås. Fejlene skyldes hovedsageligt en kombination af flere årsager. Der bliver sat for lidt fokus og tid af, hvilket resulterer i sjusk. Det kan ikke understreges nok, men stavefejl og dublicate content virker uprofessionelt og mindsker troværdigheden hos læseren.

En anden fejl er mangel på forståelse af det sociale væremåde. Der er visse uskrevne regler, du skal følge. F.eks. på LinkedIn må du aldrig lave et reklameopslag på din egen side. På LinkedIn, reklamerer virksomheden ved at give følgerne relevant indhold, som de kan læse eller se. På Instagram kan hashtags øge dit antal af følgere, men kun hvis du vælger relevante hashtags og ikke bombarderer dit opslag. Det er også vigtig, at virksomheder ved, hvad der skaber mest interaktion på den enkelte platform.
…og mange glemmer visuel kommunikation og medarbejdertillid.
Videoer er generelt det meste interagerende virkemiddel, men det bliver desværre brugt for lidt. De fleste virksomheder er godt klar over, der skal sættes nogle mål for de sociale medier, men de færreste ved hvordan de opnår dem. Dette skyldes blandt andet, at målene er for vage, eller også fordi deres strategi ikke passer ind.

En stor fejl, mange virksomheder laver, er, at de glemmer vigtigheden af deres medarbejdere udadtil. Enhver medarbejder er en ambassadør for virksomheden, og som en bonus, er de mere troværdige. Virksomheder bør opfordre deres medarbejdere til frivilligt at dele relevante opslag, da deres bekendte har mere tillid til dem. Disse fejltagelser er nogle af de mest almindelige, som virksomheder begår.
HØR HVORDAN VI KAN HJÆLPE DIG
Vi påtager os arbejdet, hvor du ikke specialist. Så kan du nemlig nøjes med blot at være specialist indenfor dit foretrukne felt og yde den bedste service til dine kunder. Tag kontakt nu, så vi kan komme igang med det samme og skabe mere værdi for din virksomhed.