seo

Synligør dit brand

Få hjælp til en bred række opgaver såsom:

Keywordanalyser

Tekstoptimering

Billedoptimering

Sideoptimering

Teknisk SEO

Linkbuilding

Lokal, National SEO

Keywordforslag

Keywordanalyser

Tekstoptimering

Billedoptimering

Sideoptimering

Teknisk SEO

Linkbuilding

Lokal, National SEO

Keywordforslag

Hvad betyder SEO?

SEO står for Search Engine Optimization, som oversat til dansk betyder søgemaskineoptimering. Selvom oversættelsen kan give en hjælpende hånd med forståelsen af SEO, er den i sig selv ikke nok.

Derfor får du vores definitionen for SEO:
Måden, hvorpå du øger din hjemmesides organiske søgbarhed på de forskellige søgemaskiner, der er til rådighed, for eksempel på Google.

SEO er en disciplin i online markedsføring, der skal hjælpe virksomheder med at opnå bedre tilstedeværelse og derigennem øget salg. Dette foregår via organiske søgninger. Organiske søgninger er de søgninger, man foretager sig på en søgemaskine, før man klikker på den hjemmeside, der vises.

Det vil altså sige, at du selv kan gøre meget i SEO helt gratis. I SEO skelnes imellem On-Page SEO, som er alt arbejdet på selve siden for at øge rangeringen på nettet (keywords, meta tags etc.) og Off-Page SEO, som er alt arbejdet væk fra selve siden (linkbuilding og sociale medier).

Hvorfor er SEO vigtigt?

Årsagen til at søgemaskineoptimering burde være en afgørende del af enhver virksomheds markedsføringsindsats er simpel; det giver resultater. 81 procent af nutidens forbrugere har udviklet sig markant i købsvaner grundet teknologien. Det betyder, at mange vælger at søge efter information online, før de foretager køb. Dette kunne f.eks. være anmeldelser på Trustpilot, Yelp og personlige blogs. Det kan f.eks. også være gennem tjenester med produktsegmentering, såsom Pricerunner eller også websteder med eget ratingsystem.

Dette er meget positive nyheder for virksomheder, som har relevant og interessant indhold på deres hjemmeside. Desværre er der mange sider, som slet ikke får vist indholdet ordentligt frem. Dette skyldes, at siderne ikke ligger højt nok på søgemaskinens rangliste. Hvis du blev spurgt om, hvor mange sider du går igennem på en søgemaskine før du vælger at ændre dine nøgleord, vil de fleste nok indrømme, at de kun kigger på side et.

Ifølge statistikkerne så klikker 75 % af befolkning ikke videre til side 2, hvilket kan have stor effekt på virksomheds chancer for at sælge produkterne. Din hjemmesides placering har derfor en stor betydning for, hvor meget du kan få af værdi fra din online tilstedeværelse. Du stiller måske dig selv det spørgsmål: “jamen hvordan opnår jeg at komme på side et på Google?”.
Det er her SEO kommer ind i billedet.

SEO er en langvarig proces

Forbedring af virksomhedens SEO kan være en lang proces, fordi der findes utrolig mange måder, hvorpå ens hjemmeside kan forbedres i SEO. Der er faktisk over 200 variabler, som kommer i spil, når blot google’s søgemaskine skal rangere en hjemmeside. Selvom Google ikke selv har offentliggjort en præcis liste, så har en meget kendt SEO ekspert ved navn Brian Dean, valgt at udgive sin liste over de formodet 200 SEO variabler. Ud af de 200 variabler, er der selvfølgelig nogle, som er mere vigtige end andre, men jo flere af disse tjekpoints, der bliver krydset af, desto større chance er der for at komme på Google’s side et.

De 200 variabler kan deles op i ca. ni kategorier.

1. Domæne faktorer
2. Side niveau faktorer
3. Hjemmeside niveau faktorer
4. Backlinks faktorer
5. Brugerinteraktion
6. Specielle google algoritme regler
7. Brand signal
8. On-site webspam faktorer
9. Off-site webspam faktorer

Når der er over 200 variabler, som kan influere hjemmesidens placering på google’s søgemaskine, så begynder det nok at give mere mening hvorfor SEO virksomheder tilbyder så mange forskellige priser samt ekspertise. Det er vigtig man forstår SEO kan tage lang tid afhængig af hvor stor muligheden for forbedring er.

Hvornår er du færdig med SEO?

Det er tit, at vi hører dette spørgsmål. Som udgangspunkt kan virksomhedens optimering altid forbedres, da Google’s algoritmer hader at læse de samme ting igen og igen. Så selvom virksomheden har en artikel, blog eller rådgivning, der har skabt en masse interaktion for hjemmesiden, så vil den pågældende side med tiden blive mindre værd i Google’s øjne, fordi materialet ikke fornyes.

Desuden, jo længere tid at ens tekst er tilgængelig på internettet, desto større chance er der for at andre kopierer, hvad der er blevet skrevet. Med tiden bliver alt forældet, og det samme gælder også for indhold på internettet.

Derfor er det vigtig, at du viser over for Google, at indholdet stadigvæk er relevant. En måde hvorpå ens relevans kan vises på er via backlinks. Med backlinks menes der – andre sider som refererer tilbage til dit indhold med et link.

Hvilken søgemaskine er vigtigst ift. SEO?

Google er den mest brugte søgemaskine i verden med mere end fire gange så mange søgninger i forhold til resten af konkurrenternes samlede antal søgninger.

Med så stor en andel af markedet, er det selvfølgelig logisk at bruge det meste af din tid på at optimere din hjemmeside i forhold til, hvad Google vurderer er bedst.

Der er mange faktorer, som adskiller Google fra andre søgemaskiner. Deres hastighed er langt bedre end konkurrenterne, Google kan crawle mange flere hjemmesider, og søgeresultaterne er langt mere relevante for brugerne end konkurrenternes ditto.

Google har ikke hvilet på laurbærene. De har nemlig sørget for at investere i nyere og hurtigere måder til at forbedre deres søgemaskineegenskaber.

 

Hvad betyder SEO?

SEO står for Search Engine Optimization, som oversat til dansk betyder søgemaskine-optimering. Selvom oversættelsen kan give en hjælpende hånd med forståelsen af SEO, er den i sig selv ikke nok.

Derfor får du vores definitionen for SEO:
Måden, hvorpå du øger din hjemmesides organiske søgbarhed på de forskellige søgemaskiner, der er til rådighed, for eksempel på Google.

SEO er en disciplin i online markedsføring, der skal hjælpe virksomheder med at opnå bedre tilstedeværelse og derigennem øget salg. Dette foregår via organiske søgninger. Organiske søgninger er de søgninger, du foretager dig på en søgemaskine, før du klikker på den hjemmeside, der vises. 

I SEO skelnes imellem On-Page SEO, som er alt arbejdet på selve siden for at øge rangeringen på nettet (keywords, meta tags etc.) og Off-Page SEO, som er alt arbejdet væk fra selve siden (linkbuilding og sociale medier).

Hvorfor er SEO vigtigt?

Årsagen til at søgemaskineoptimering burde være en afgørende del af enhver virksomheds markedsføringsindsats er simpel; det giver resultater. 81 procent af nutidens forbrugere har udviklet sig markant i købsvaner grundet teknologien.

Det betyder, at mange vælger at søge efter information online, før de foretager køb. Dette kunne f.eks. være anmeldelser på Trustpilot, Yelp og personlige blogs. Det kan f.eks. også være gennem tjenester med produktsegmentering, såsom Pricerunner eller også websteder med eget ratingsystem.

Dette er meget positive nyheder for virksom-heder, som har relevant og interessant indhold på deres hjemmeside. Desværre er der mange sider, som slet ikke får vist indholdet ordentligt frem. Dette skyldes, at siderne ikke ligger højt nok på søgemaskinens rangliste. Hvis du blev spurgt om, hvor mange sider du går igennem på en søgemaskine før du vælger at ændre dine nøgleord, vil de fleste nok indrømme, at de kun kigger på side et.

Ifølge statistikkerne så klikker 75 % af befolk-ning ikke videre til side 2, hvilket kan have stor effekt på virksomheds chancer for at sælge produkterne. Din hjemmesides placering har derfor en stor betydning for, hvor meget du kan få af værdi fra din online tilstedeværelse. Du stiller måske dig selv det spørgsmål: “jamen hvordan opnår jeg at komme på side et på Google?”.
Det er her SEO kommer ind i billedet.

SEO er en langvarig proces

Forbedring af virksomhedens SEO kan være en lang proces, fordi der findes utrolig mange måder, hvorpå ens hjemmeside kan forbedres i SEO. Der er faktisk over 200 variabler, som kommer i spil, når blot google’s søgemaskine skal rangere en hjemmeside. Selvom Google ikke selv har offentliggjort en præcis liste, så har en meget kendt SEO ekspert ved navn Brian Dean, valgt at udgive sin liste over de formodet 200 SEO variabler. Ud af de 200 variabler, er der selvfølgelig nogle, som er mere vigtige end andre, men jo flere af disse tjekpoints, der bliver krydset af, desto større chance er der for at komme på Google’s side et.

De 200 variabler kan deles op i ca. ni kategorier.

1. Domæne faktorer
2. Side niveau faktorer
3. Hjemmeside niveau faktorer
4. Backlinks faktorer
5. Brugerinteraktion
6. Specielle google algoritme regler
7. Brand signal
8. On-site webspam faktorer
9. Off-site webspam faktorer

Når der er over 200 variabler, som kan influere hjemmesidens placering på google’s søgemaskine, så begynder det nok at give mere mening hvorfor SEO virksomheder tilbyder så mange forskellige priser samt ekspertise. Det er vigtig, at du forstår, at SEO kan tage lang tid, afhængig af hvor stor muligheden for forbedring er.

Hvornår er du færdig med SEO?

Det er tit, at vi hører dette spørgsmål. Som udgangspunkt kan virksomhedens optimering altid forbedres, da Google’s algoritmer hader at læse de samme ting igen og igen.

Så selvom virksomheden har en artikel, blog eller rådgivning, der har skabt en masse interaktion for hjemmesiden, så vil den pågældende side med tiden blive mindre værd i Google’s øjne, fordi materialet ikke fornyes.

Desuden, jo længere tid at ens tekst er tilgængelig på internettet, desto større chance er der for at andre kopierer, hvad der er blevet skrevet. Med tiden bliver alt forældet, og det samme gælder også for indhold på internettet.

Derfor er det vigtig, at du viser over for Google, at indholdet stadigvæk er relevant. En måde hvorpå din relevans kan vises på er via backlinks. Med backlinks menes der – andre sider, som refererer tilbage til dit indhold med et link.

Hvilken søgemaskine er bedst ift. SEO?

Google er den mest brugte søgemaskine i verden med mere end fire gange så mange søgninger i forhold til resten af konkurrenternes samlede antal søgninger.

Med så stor en andel af markedet, er det selvfølgelig logisk at bruge det meste af din tid på at optimere din hjemmeside i forhold til, hvad Google vurderer er bedst.

Der er mange faktorer, som adskiller Google fra andre søgemaskiner. Deres hastighed er langt bedre end konkurrenterne, Google kan crawle mange flere hjemmesider, og søgeresultaterne er langt mere relevante for brugerne end konkurrenternes ditto.

Google har ikke hvilet på laurbærene. De har nemlig sørget for at investere i nyere og hurtigere måder til at forbedre deres søgemaskineegenskaber.

HØR HVORDAN VI KAN HJÆLPE DIG

Vi påtager os arbejdet, hvor du ikke specialist. Så kan du nemlig nøjes med blot at være specialist indenfor dit foretrukne felt og yde den bedste service til dine kunder. Tag kontakt nu, så vi kan komme igang med det samme og skabe mere værdi for din virksomhed.