Hvorfor er blogindlæg en fordel for virksomheder?

Du sidder sikkert og tænker; hvorfor skal jeg overhovedet have en blog på min hjemmeside? Hvad nytte kan jeg få ud af den? Hvem har lyst til at læse om det, jeg skriver? Det første svar til det vil være; ‘du skal være mere positiv’. Danskere bliver udsat for reklamer konstant i dagligdagen og har derfor mindre tillid til virksomheders reklamer. Med blogs får du en fantastisk mulighed for at markedsføre dine produkter, gennem en filtreret synsvinkel. Folk anser blogs som personlige meninger og har derfor lettere ved at stole på indholdet i en blog. Derudover koster det dig intet at skabe en ekstra side på din hjemmeside, og du bestemmer selv, hvor meget tid, du mener, der er behov for at bruge på bloggen. Blogindlæg er et fantastisk redskab for SEO-arbejde.

Google elsker blogindlæg

Vil du højere op på Googles rangering, kan blogs være vejen frem. Google vurderer nemlig ud fra, hvorvidt du har relevant information for de besøgende. Med dette skal der forstås, at Google vælger, hvilke hjemmesider, der skal stå i hvilken rækkefølge ud fra relevansen af dit indhold. Når en almindelig person søger efter noget på Google, såsom ”fodboldtrøjer”, så søger Google på alle hjemmesider, hvor den kan finde disse ord.

Lad os tage et eksempel med fodboldtrøjer. Vi har en virksomhed, der sælger fodboldtrøjer online, og den har en blog med historier fra fans. I denne ene historie fortæller en fodboldfan, hvordan vedkommende oplevede at være på stadionet i f.eks. England. Han fortæller, hvordan det føltes at stå i en fodboldtrøje og synge med resten af fanbasen. Til sidst i bloggen, står der så et direkte link til, hvor du kan købe trøjen. Du har nu reklameret for dit produkt, uden at fremstå som annoncering. Du har samtidigt forvandlet dit blogindlæg til et muligt salg for dem, som bliver influeret af historien. Her har du givet en masse relevant information til Google, som den kan bruge til at forbedre din rang på søgeordene ”fodboldtrøjer”. Det øger din chance for, at folk finder din hjemmeside, når de søger på dette søgeord.

Et blogindlæg kan have mange formål

Blogs er derfor et brugbart markedsføringsredskab for enhver virksomhed, der ønsker at sælge produkter gennem sin hjemmeside. Blogs kan også bruges til at opnå andre mål. Det kunne være, du har et nyhedsbrev, som du gerne vil have flere til at læse. Her kan et rigtig godt blogindlæg gøre forskellen mellem, om du får 30 eller 200 abonnenter. Du har skrevet en rigtig informativ tekst i dit nyhedsbrev, men ingen læser det. I stedet for, at det forbliver ulæst, så lægger du det op på bloggen. Nede i bunden af teksten, gør du folk opmærksomme på, at de kan få flere lignende tekster via dit nyhedsbrev. Hvis indholdet er rigtig godt, vil det med tiden skabe mange nye abonnenter til dine nyhedsbreve.

Dette er blot nogle af de muligheder, som blogindlæg kan give dig. Så husk på dette, inden du næste gang tænker, at blogindlæg kun er for kendte mennesker og folk med alt for meget fritid. Et ordentlig blogindlæg kan hjælpe din virksomhed på rigtig mange måder og ikke mindst dine kunder, som i sidste ende gerne skulle foretage et køb via dine ydelser. Der er blot at komme i gang.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.